Sälj-, leverans-, och garantibestämmelser för Filterteknik Sverige AB

 

NL17

Med undantag av texten under, följer vi NL 17.
«Allmänna bestämmelser för leverans av maskiner samt annan mekanisk, elektrisk och elektronisk utrustning inom och mellan Danmark, Finland, Norge och Sverige».

Leveransbestämmelser

Våra varor levereras från vårt lager i Karlstad, enligt FCA Incoterms 2010.
Vi använder i huvudsak PostNord som transportör inom Sverige. Vill man använda egna avtal så går det bra, kunden behöver då informera kundservice vid orderläggningen.
Fraktkostnaden är 190 kr inom Sverige, oavsett storlek på försändelsen.
Beställningar gjorda innan kl 14.00, och under förutsättning att det finns på lager, kan levereras ut från oss samma dag.
Emballage är inkluderat i priset.
Beställningar där kunden kräver expressfrakt debiteras extra.
Möjlighet för samleverans av samtliga beställda varor. Om det pga restorder krävs en extra leverans, debiteras denna enligt ovan.

Säljbestämmelser

Priserna kan justeras med omedelbar verkan om det är stora ändringar i valutakurser eller från våra leverantörer.
Levererade varor är säljarens egendom intill dess full betalning skett.
Vid betalning efter förfalldatum debiteras dröjsmålsränta med 12%.
Standard betalningsvillkor är 30 dagar netto.

Reklamation & Retur

Reklamation på felaktig vara ska rapporteras till kundservice senast 10 dagar efter mottagandet av varan. Om varan skadats under transport skall detta rapporteras till kundservice och transportören vid ankomst.

I de fall där en reklamation uppstår vid en monterad/använd vara pga felaktig funktion, produktionsfel eller av andra orsaker skall detta dokumenteras, gärna med foto där det är möjligt samt en ifylld reklamationsblankett. Varan skall returneras till Filterteknik Sverige AB. I de fall det önskas oljeprov, skall även det skickas med.

För samtliga varor som skall returernas skall det ske tillsammans med ett returavtal som kundservice skickar till kunden. Returavtalet är giltigt i 30 dagar.

Varan skall skickas tillbaka i sin originalkartong, vara oskadd, och i nyskick. Endast filter som köpts 12 månader tillbaka godtas och det skall vara en lagervara. Kunden belastas med 20% av varans belopp samt fraktkostnaden.

I de fall där en felaktig vara beror på Filterteknik Sverige AB, står Filterteknik för hanteringen och kostnaden för frakt, både för att ta tillbaka varan och skicka en ersättning. I de fall där kunden då endast vill returnera den felaktiga varan, krediteras den 100%. Detta gäller under förutsättning att varan skickas tillbaka senast 30 dagar från det att varan mottagits.

För ett returavtal kontaktas kundservice på telefon nr 054-69 09 00, eller mail till ft@filterteknik.se

Ladda ner reklamationsblankett här.