Pressmeddelande – Filterteknik Sverige expanderar – öppnar kontor i Finland 2021

Filterteknik Sverige fortsätter växa och öppnar upp för den finska marknaden. Det finska bolaget, Filterteknik Suomi Oy, finns redan och nu pågår arbetet med att hitta rätt ansvarig säljare som kan ta sig an den finska marknaden.

Vi vill stärka vår position på den nordiska marknaden och det känns helt rätt att öppna upp kontor i Finland. Vi har redan idag befintliga kunder i landet och för att kunna växa ytterligare och ge kunderna den bästa servicen är det naturligt att det finns en ansvarig säljare på plats, säger Per-Arne Forsman, VD.

Filterteknik tar med sig erfarenheten och framgången från de andra länderna, och applicerar det på den finska marknaden.

Inom Lekang Group (Filterteknik A/S i Danmark, Filterteknik Sverige AB i Sverige och Lekang Filter i Norge, och nu Filterteknik Suomi Oy i Finland) har vi över 50 års erfarenhet av filter, filterlösningar och tillståndsövervakning. Vi har ett framgångsrikt koncept som även passar den finska marknaden och kommer bidra med goda kunskaper. Vi är säkra på att vi får många nöjda kunder i Finland, på samma sätt som vi idag har i Sverige, Norge och Danmark, berättar Per-Arne Forsman, VD.

Mjukvaran LFS hjälper kunderna med filterhantering och att hitta rätt filter.

Vi har även det marknadsledande verktyget LFS – en mjukvara som förenklar våra kunders filterhantering. I LFS kan våra kunder söka upp filter, kryssreferenser, befintliga maskiner och även bygga sin egen maskinpark för att underlätta filterhanteringen. Det finns inget liknande system, vi har samlat data i över 40 år och arbetar ständigt med att utveckla datan och användarvänligheten av systemet, förklarar Per-Arne.

Filterteknik Sverige är en del av Lekang Group – som även består av Filterteknik A/S i Danmark och Lekang Filter i Norge. Filterteknik Suomi kommer bli en del av Lekang Group, men är ett dotterbolag till Filterteknik Sverige som stöttar med lagerhållning, kundservice och teknisk support.

Lekang Group ingår sedan 2010 i industrikoncernen Indutrade AB.

Sara Larsson, Marketing Manager

[email protected] / 054-69 09 61