Filterteknik Sverige uppgraderar LFS – kundportalen för filterhantering

Filterteknik Sverige lanserar en ny version av LFS. LFS är ett hjälpmedel för att hitta rätt filter till rätt maskin och optimera inköp för en hel maskinpark. Den första versionen kom redan 1980. Nu har Filterteknik Sverige uppgraderat kundportalen för att optimera användarvänligheten och göra filterhanteringen för sina kunder trygg och enkel.

LFS är utvecklat av Lekang Group, som består av Filterteknik i Sverige, Filterteknik i Danmark, Lekang Filter i Norge och Filterteknik i Finland. LFS-lanseringen sker i alla länder.

Vi har samlat information om maskiner och filter ända sedan 1970, när Lekang Filter startade i Norge. 1980 var vi först ut i Norden med att skapa ett system för detta, för att förenkla våra kunders vardag när det kommer till filter. Vi är originalet och genom att samla all kunskap och data på ett ställe är vi kundens filterexpert. Tillsammans med våra kunder har vi utvecklat LFS för att de tryggt och enkelt ska hitta rätt filter till rätt maskin eller applikation, berättar Per-Arne Forsman, VD för Lekang Group.

LFS förenklar kundernas jobbvardag

LFS-användare får tillgång till en mängd funktioner som att:

  • Identifiera rätt filter till rätt maskin – Sök via referensnumret eller dimensionerna på det filter du har i din hand och hitta en produkt som har motsvarande kvalitet, eller bättre, än originalet. Det finns över 400.000 kryssreferenser som är relevanta för den Nordiska marknaden i systemet.
  • Söka maskiner – sedan 1980 har vi samlat information om maskiner och vilka filter som finns på dem. Dessa finns inlagda som standardmaskiner och idag finns det 37.000 maskiner i systemet. Varje år upprättas ca 1.000 nya standardmaskiner som finns på den Nordiska marknaden.
  • Skapa egen maskinpark – genom att lägga in alla maskiner eller applikationer som finns i maskinparken får kunden en tydlig överblick över alla filter som behövs, och när de behövs. Det finns alltid tillgängligt i både mobil och desktopmiljö.
  • Hantera kunder – det är möjligt att hantera egna kunder i LFS, vilket är en enorm tillgång för Återförsäljare. Genom att bygga upp kunders maskinparker är det enkelt att hjälpa dem att hitta rätt filter.
  • Effektiv e-handel – genom en modern och effektiv webbshop med över 20.000 artiklar kan kunderna sköta inköpen från både mobil och desktopmiljö. Det är sedan enkelt att följa hela orderflödet via LFS – det är bland annat möjligt att se status per orderlinje, spåra paket och få liveuppdateringar om ändringar.

Tre medarbetare jobbar dagligen med att utveckla LFS, för att kontrollera data, information och utveckla funktionaliteten. Jon Karrhammar, Försäljningschef på Filterteknik Sverige förklarar hur LFS skapar en trygg jobbvardag för kunderna:

LFS är en service för våra kunder. Med rätt filter på rätt maskin kan våra kunder fokusera på sin verksamhet. De får en högre produktivitet genom att undvika onödiga driftstopp och kan fokusera på en hållbar lönsamhet för dem själva.

Förutom att erbjuda kunderna LFS är Lekang Group en support för kunderna när det kommer till mer avancerade filterlösningar. Lekang Group består av över 70 medarbetare och har över 50 års erfarenhet inom filtrering inom bränsle, hydraulik, process, ventilation, tryckluft, damm och stoft.

Kontaktperson
Jon Karrhammar, Försäljningschef Filterteknik Sverige AB
054-69 09 20
[email protected]

 

Hur kommer jag igång med LFS?

För att få tillgång till LFS måste du vara verksam inom ett företag som är kund hos Filterteknik Sverige AB.  Kontakta oss för mer information eller ansök om att bli kund om du har ett filterbehov.

Vi har även återförsäljare över hela Sverige, som har tillgång till LFS och kan hjälpa dig med din filterhantering. Du hittar din återförsäljare här.